ALPE D´HUEZ 2004

17jan-31jan2004

Uge 4:

Så har  vi igen været på vej til træningstur i Alpe D’Huez. Der var mange af os der følte det, som om vi ”kom hjem”, da det var ca. 14. gang vi var af sted!

Flyet var fyldt lørdag, så vi tog alle med flyet fredag eftermiddag for at tage en overnatning på Median Hotel – så kan vi jo også lige få handlet ”lidt” mad og drikkevarer i den billige grænsebutik, som er lige ved siden af hotellet.

Lørdag kl. 14 ankom vi så til Alpe D’Huez – og der var SNE overalt på og udenfor pisterne! Resten af dagen blev brugt på at finde os til rette i lejlighederne, få lejet ski og støvler og få ordnet liftkort.

Søndag startede skiskolen op kl. 09:25 i kulde og sne – lidt surt når vi havde regnet med solskin.

Nå, men alle fik da stået på ski og på after-ski, fik vi uddelt klokke til både barn(pandekage) og voksen(øl).

Dette blev gjort hver dag og det er utroligt hvilke historie der kan blive fortalt i løbet af  14 dage – liftkort i toilet - køre rundt en hel dag,  med nøgle i skistøvlerne - maveplasker fra off-piste og ind på pisten – flyvehop med harmonikasammenstød - hovedspring på off-piste og mange andre sjove historie!

Resten af ugen blev der stået rigtigt meget på ski – mest i solskin, men også lidt i sne og gråvejr.

Torsdag kl. 15 startede vores hyggedag  med konkurrence på pisten foran huset, hvor de store drenge havde lavet en fremragende bane(stor tak til dem), hvor der skulle køres i slalom, køres under skistave, løbes op ad bakke, køres ”ring-ski” og løbes rundt om en skistav. Vi blev delt op i voksen- og børnehold og  så blev der konkurreret på tid. Og da vi alle vil vinde bliver der virkeligt gået til den. Derefter blev der serveret kakao med fløde skum, sodavand og slik til børnene og øl, varm vinsuppe og chips til de voksne. Senere gik vi alle 34 ned på vores sædvanlige restaurant og fik dejlig mad og drikke og dagen sluttede tilbage i vores lejligheder hvor vi havde delt os op i børn og voksne.

Alt i alt en dejlig uge, med masse af skiløb – undtagen for Susanne Krum som desværre allerede på 2. dagen brækkede sin storetå, rigtigt ærgerligt men heldigvis havde hun tegnet forsikring, så der bliver råd til en ny tur.

Uge 5:

Lørdag var der stor skifte dag – 24 personer afrejste og 24 nye ankom – igen blev der brugt lidt tid på liftkort, indretning i lejligheder og leje af udstyr – men mange kom allerede på ski om lørdagen, da nogle havde tyvstarter og var ankommet fredag aften og overnattede så i lejlighederne(nogle efter aftale - andre uden og nogle på hotel – næste år skal der nok lige være klare linie hjemmefra, før man ankommer en dag før).

Der var en del nybegynder der skulle på skiskole og vi var heldig at få en aftale med det danske rejse bureau Scan Ski, som heldigvis kunne have vores SAS børn med på deres hold – de var af sted i 5 dage og alle roste det højt!

Anden uge var en blandet fornøjelse mht vejret – men sneen var perfekt og der blev kørt en masse på ski.

Torsdag vågnede vi til snestorm og vi måtte finde på noget andet end konkurrence på pisten.  Og da der jo efterhånden var faldet rigtigt meget sne og noget af det bliver skrabet sammen ude foran vores hus, så det danner en lille bakke - blev vi enige om at lave en skihop konkurrence  for børnene.  Samtidig kunne vi så holde after ski i lejlighed C hvor der var fint udsyn til bakken og hoppet.  Men pludselig så synes vejrguderne at vi skulle have en dejlig afslutning på vores ferie og fra det ene øjeblik til det andet blev der blå himmel og solskin, så vi fik en dejlig eftermiddag med nogle skønne hop fra alle børnene og alle voksne kunne nyde synet sammen med en lille øl eller lignende. Som i første uge gik vi på restaurant, hvor alle fik noget godt til maven og ganen. Aften og natten sluttede med dans og hygge i lejlighederne.

Fredag vågnede vi alle op til strålende solskin, så vi fik alle en dejlig sidste dag på ski og det er jo heldigvis den sidste dag man husker bedst!!

Lørdag kom vi alle med morgenflyet til København  og det er jo en rigtig god afslutning på 3n to ugers skitur!!  Nu mangler vi bare at holde en lille after ski fest herhjemme i Danmark, men det vil alle som deltog på turen høre nærmere om senere.